sobota, 3 października 2015

Medycyna estetyczna i coming out



„Z medycyny estetycznej korzystam (…) z dwóch powodów. Po pierwsze dla siebie, lepiej siÄ™ dziÄ™ki temu czujÄ™ i sprawia mi to ogromnÄ… przyjemność. Ale muszÄ™ też powiedzieć uczciwie: robiÄ™ to, bo mam zawód, który wymaga ode mnie dobrego wyglÄ…du, jestem z niego rozliczana.” 
(Agata MÅ‚ynarska, wywiad Joanny Lorynowicz we wrzeÅ›niowym magazynie „Twój Styl”) 

No i wreszcie ktoÅ› powiedziaÅ‚ to na gÅ‚os. Taki prawie coming out, tyle, że dotyczÄ…cy poprawiania wyglÄ…du. Może zapoczÄ…tkuje nowÄ… modÄ™. Bo na razie to dramat jest! Sytuacja z wczoraj. Spotykam znajomÄ…, gadka-szmatka, tematy pogodowe i pokrewne wyczerpane po piÄ™ciu minutach. MówiÄ™, że ja wÅ‚aÅ›nie od swojej Pani Doktor wracam, trochÄ™ siÄ™ ponakÅ‚uwaÅ‚am tu i tam, bo cóż, mÅ‚odsze już nie bÄ™dziemy, pomóc sobie trzeba… „ZresztÄ…, sama wiesz”, mówiÄ™, bo przecież na czole ma wypisane, że tym czoÅ‚em to siÄ™ ktoÅ› ostatnio zajÄ…Å‚. I nie tylko czoÅ‚em. „A wÅ‚aÅ›nie, miaÅ‚am pytać z ciekawoÅ›ci, kto ciebie robi?”, dorzucam, jakby nigdy nic. I dobijam tym pytaniem mojÄ… „ofiarÄ™”. Ofiara blednie najpierw, za chwilÄ™ siÄ™ oblewa szkarÅ‚atnym rumieÅ„cem i zapowietrzona prawie, syczy przez zÄ™by: „Mnie? Ja… sama dbam o siebie, wiesz – wody dużo pijÄ™, spać chodzÄ™ wczeÅ›nie, kawy już nie sÅ‚odzÄ™…” Po czym żegna siÄ™ pospiesznie i znika. No rÄ™ce opadajÄ…. 

„10 lat temu moja ówczesna szefowa powiedziaÅ‚a: ‘SÅ‚uchaj, musisz zrobić mezoterapiÄ™, bo masz zmÄ™czonÄ… twarz. Wiesz, to znakomity zabieg, nakÅ‚uwanie igieÅ‚kami cyk, cyk, cyk – i masz skórÄ™ jak nowÄ….’ PoradziÅ‚a jak przyjaciółka”. To znowu pani Agata. I ja, idÄ…c w jej Å›lady, mówiÄ™ Wam, jak przyjaciółka – medycyna estetyczna to nie grzech. Bierzcie przykÅ‚ad z Pani MÅ‚ynarskiej, kobitka odpowiednio wczeÅ›niej, bo już w wieku lat 38, wzięła sprawy w swoje rÄ™ce: „ByÅ‚am dość mÅ‚oda, ale miaÅ‚am takÄ… gniewnÄ… liniÄ™ miÄ™dzy brwiami, która powodowaÅ‚a, że twarz wyglÄ…daÅ‚a poważnie, groźnie. I byÅ‚a jeszcze okropnie uciążliwa zmarszczka w okolicy ust. PowstaÅ‚a od tego, że zawsze Å›piÄ™ na tym samym boku. (…) PostanowiÅ‚am pozbyć siÄ™ tych dwóch zmarszczek. Wtedy, 12 lat temu w Polsce, hasÅ‚o 'botoks' budziÅ‚o lÄ™k. Nikt nie wiedziaÅ‚, jakie tak do koÅ„ca ma dziaÅ‚anie, i rozmawiaÅ‚o siÄ™ o tym w atmosferze sensacji.”
No dobra, 12 lat temu może to i byÅ‚a sensacja, ale dzisiaj? Przecież to oczywiste, że żaden krem nie da tego co zabieg, umówmy siÄ™. Podoba mi siÄ™, z jakÄ… naturalnoÅ›ciÄ… mówi pani Agata, że mezoterapia to dla niej zabieg fundamentalny. I że, kiedy bÄ™dzie miaÅ‚a lat 70, to pewnie nadal bÄ™dzie jÄ… robić. Po prostu, bez Å›ciemy 

i krygowania się. Nie udaje, że jej upływ czasu nie dotyczy. I wygląda świetnie.
Ja też nie udajÄ™. Jestem Biucia i poprawiam urodÄ™. Palec pod budkÄ™, kto jeszcze nie wstydzi siÄ™ do tego przyznać. 

1 komentarz:

  1. Zabiegi jakie sa teraz proponowane w medycynie estetycznej naprawde daje widoczne efekty niekiedy zaraz po zabiegu. A jak wiadomo akceptacja samego siebie jest bardzo wazna i dlatego z takich zabiegów powinno sie korzystać ale również dla zdrowia. Po takich zabiegach kondycja naszej skóry poprawia się.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze!